Dnes je utorok, 21.november 2017, meniny má: Elvíra
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Ján Koleník: Vianoce som oslavoval už v októbri

november 13, 2017 - 16:05
Aj keď sa každému páči niečo iné, JÁN KOLENÍK sa páči všetkým. Neprehliadnuteľným ho robí nie jeho výška, ale charizma. Popularita mu neubrala ani gram z pokory a vďačnosti za stále nové herecké príležitosti. Jednou z nich je účinkovanie v reklamnej kampani Poštovej banky, ktoré si naplno užíva.

Ako ste zareagovali na ponuku účinkovať v reklame?

V minulosti som už mal podobnú skúsenosť, vtedy však nešlo o takú veľkú a dlhodobú kampaň. Ponuka od Poštovej banky prišla práve v čase, keď som rozmýšľal ako využiť dlhoročné skúsenosti v televízii, vďaka ktorým som známou tvárou. Po dlhých rokoch účinkovania v televíznych seriáloch som si v tejto oblasti doprial voľno, a tak nastal priestor na to, aby som svojej tvári a svojmu menu dal aj marketingový rozmer.

Spojiť svoje meno s nejakou značkou je pomerne zaväzujúce. Čo vás presvedčilo?

Pravdou je, že účinkovanie v reklame je pre herca tenký ľad. Ak už zapredá svoju tvár a meno reklame na istý produkt, musí to byť v súlade s jeho presvedčením. O Poštovej banke ako značke som nezapochyboval ani na chvíľu a navyše, zaujal ma zábavný koncept reklamy. Keď som sa dozvedel, že v nej stvárnim filmovú úlohu, mojou jedinou podmienkou bolo, aby scény vyzerali reálne, aby mal divák pri sledovaní spotu pocit, že mu práve pustili úryvok z Angeliky alebo Cliffhangera. Vďaka vysokej technickej úrovni výroby sa to podarilo. A pre mňa ako pre herca bola radosť stvárniť v reklame kúsok filmovej postavy.

Stvárnenie Pierra bolo o vášni, ale napínavá scénka z akčného filmu, v ktorej ste viseli na lane dolu hlavou, bola oveľa náročnejšia a nebezpečnejšia.

Najprv som si myslel, že to bude hračka. Prvých desať minút áno, ale visieť dvanásť hodín dolu hlavou nebolo nič príjemné. Prejavili sa u mňa všetky potlačené fóbie z výšky, ale dôveroval som horolezcom, isteniu a celému štábu. Bol som rád, keď ma zvesili dolu.

Ako na vaše účinkovanie v tejto reklame reaguje okolie?

Veľmi pozitívne. Oslovil ma aj starší kolega, herec, ktorý účinkuje v reklame inej banky a od neho som dostal konštruktívnu kritiku. Najviac ma tešia reakcie fanúšikov. Tak, ako sa mi doteraz na ulici prihovárali menami postáv, ktoré som stvárňoval v televíznych seriáloch, tak na mňa teraz už z diaľky kričia: „Koľko? Len 0,95 percenta?“ Dobre vieme, ako nás všeobecne reklamy iritujú a radšej ich prepíname. To, že na spoty Poštovej banky diváci tak živo reagujú, znamená, že ich zaujali...

Viac sa dočítate v aktuálnom vydaní týždenníka Slovenka 46/2017!

- - Inzercia - -