Dnes je streda, 19.december 2018, meniny má: Judita
Čas čítania
3 minutes
Zatiaľ prečítané

Znovuzrodenie za pár dní: Doprajte svojmu telu detox!

apríl 03, 2018 - 13:54
Zabudnite na zavádzajúce detoxikačné kúry i nezmyselné diéty. Ak si chcete vyčistiť trávenie a zbaviť sa zvyškov ťažkej stravy, odporúčame ľahkú očistu: chutnú, zdravú a pozitívne zelenú.

Detoxikácia znie veľmi lákavo: Nasadíte si prísnu diétu a o týždeň, o dva budete mať kopec energie, spľasnuté brucho, prestane vás bolieť hlava a vyčistí sa vám pleť. Cesta ku krajším vlasom, štíhlejšiemu pásu a životu bez migrén a alergií je však oveľa komplikovanejšia. Toxíny sú jedy, a teda nie je príliš pravdepodobné, že by ste nejaké priamo a vedome konzumovali, takže sa logicky nemusíte detoxikovať. Častá únava, nadváha, zlé trávenie, prechladnutia, náladovosť, kožné problémy, alergie na jedlo, bolesti hlavy, sťažené dýchanie či neustály pocit hladu sú skôr dôsledkom prejedania sa, výberu nezdravých potravín a zlých kombinácií. Ak sa chcete cítiť lepšie, musíte si od základu prestavať celý jedálniček.

Základom na prečistenie je chutná chrumkavá zelenina. Nechajte sa nahovoriť na zeleninové menu, ktorému kraľuje svieža zelená. Podporíte tak vo svojom tele všetky prirodzené čističe – obličky, pečeň, črevá, kožu, pľúca, lymfatický systém... Nezabudnite jesť všetko, čo je bohaté na vodu a vlákninu, pretože iba čisté črevá sú základ zdravia.

Šaláty

Všetky druhy, od klasického hlávkového, cez ľadový až po rímsky ukrývajú množstvo antioxidantov. Okrem gurmánskeho zážitku vám šaláty posilnia imunitu, zvýšia svalovú výkonnosť, zlepšia prísun kyslíka k bunkám, podporia trávenie a tým, že obsahujú veľa vody, výborne hydratujú a zmierňujú únavu. Sú vhodné pred cvičením i po ňom. Obsahujú vitamín A, C, E, K, B, draslík, fosfor, horčík, vápnik, zinok i železo, nechýba v nich ani vláknina.

salad-1710339_640.jpg

Foto: 
pixabay.com

Rukola

Ak chcete schudnúť, určite neobchádzajte chutné, mierne pikantné lístky rukoly s vitamínom A, C, E, K, B, s vápnikom, so zinkom i železom. Zaujímavý je vysoký obsah horčíka pre silné kosti a svaly, antioxidanty na imunitu a draslík na zníženie krvného tlaku. Rukolu si možno zamilujete, ak sa dozviete, že spomaľuje starnutie a pomáha mozgu lepšie fungovať.

salad-3267380_640.jpg

Foto: 
pixabay.com

Špenát

Skvelý tip do každého jedálnička – stabilizuje hladinu krvného cukru, takže je výborným jedlom tiež pre diabetikov, čistí pečeň, kyselina listová ovplyvňuje vývoj plodu v maternici... Vďaka vitamínu C, betakaroténu, zeaxantínu či luteínu prospievajú špenátové listy zraku, pleti i vlasom.

top-view-1248955_640.jpg

Foto: 
pixabay.com

Mangold

Možno ho ešte nepoznáte, ale nechajte sa nahovoriť na testovanie na vlastných chuťových pohárikoch. Príprava je jednoduchá, pokojne si zopakujte obľúbený recept na špenát. Mangold oceníte, ak bývate často nachladnutí, pretože posilňuje imunitu, prospieva pleti, vlasom a očiam. Horčík zabojuje s migrénami i príznakom predmenštruačného syndrómu. Draslík sa osvedčil ako prevencia vysokého krvného tlaku, rutín a kvercetín majú protizápalové účinky.

red-swiss-chard-2392728_640.jpg

Foto: 
pixabay.com

Fenikel

Patrí k základným pilierom stredomorskej diéty a Francúzi ho milujú pre jeho výborné čistiace vlastnosti. Pôsobí proti nadúvaniu, močopudne a odstraňuje zápach z úst. Vynikajúci je surový, pečený i varený. Už jedna šálka hľuzy pokryje pätinu vašej dennej dávky vitamínu C, spevňuje steny ciev, čo prispieva k prevencii kardiovaskulárnych ochorení, znižuje krvný tlak i hladinu škodlivého LDL cholesterolu. Fenikel je bohatý na mangán, horčík, meď, fosfor, kyselinu listovú, vápnik a železo.

fennel-1311691_640.jpg

Foto: 
pixabay.com

Pór

Pripisujú sa mu osviežujúce a omladzujúce účinky. Pomáha zlepšovať pleť, vlasy a tiež podporuje vylučovanie prebytočnej vody z organizmu i prekrvenie, je prospešný pri prevencii a liečbe kŕčových žíl, zlepšuje chuť do jedla, pomáha pri zápche. Naučte sa využívať aj vrchnú zelenú časť, ktorá je bohatšia na minerály, vitamíny a vlákninu než biela časť.

knife-464879_640.jpg

Foto: 
pixabay.com

Brokolica

Všeobecne uznávaná zelenina. Ale, ruku na srdce: ako často si ju nakladáte na tanier? Táto zelená kráska vďaka sulforafánu pomáha predchádzať rakovinovým ochoreniam a najmä rakovine prsníka. S brokolicou si do tela dodáte vitamín C, E, K, B, draslík, fosfor, horčík, vápnik, zinok i železo. Ak mávate problémy so zápchou, s látkovou výmenou, imunitným systémom a so srdcom, brokolica je pre vás ideálna voľba.

food-3267635_640.jpg

Foto: 
pixabay.com

Kel

Ak si potrebujete prečistiť tráviaci trak, varte si častejšie kel. Kel pomáha zmierniť aj atritídu, ale čo je teraz na jar podstatné, zlepší vám pleť a kvalitu vlasov. Draslík a vápnik sa zamerajú na vaše zuby a kosti, vitamín B si poradí so spomaleným metabolizmom.

Naše aktivity: 

- - Inzercia - -