Dnes je štvrtok, 13.december 2018, meniny má: Lucia
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

Sexi v plavkách na poslednú chvíľu? Vieme, ako na to!

jún 14, 2018 - 13:20
Kto by nechcel dobre vyzerať v plavkách? S letom predo dvermi netreba už viac otáľať. Viditeľné výsledky dokážete dosiahnuť aj za niekoľko týždňov! Ako na to radí Susan Bowermanová, riaditeľka pre vzdelávanie v oblasti výživy spoločnosti Herbalife.

Každá snaha môže na začiatku vyzerať ako nedosiahnuteľná, no keď sa do toho pustíte ihneď, dokážete sa dostať do letnej formy. Teraz do vás budem trochu vŕtať, pretože mnohí ľudia majú tendenciu to odkladať a potom to riešia minútu pred odchodom na dovolenku: „O týždeň vyrážame k moru, ale takto ma predsa nikto nemôže vidieť!“ Držať drastické diéty, aby ste schudli niekoľko kilogramov za týždeň nie je riešenie. Ak chcete dosiahnuť skutočný pokrok pred vrcholom plavkovej sezóny, je čas pustiť sa do „práce“.

Vytvarujte svoje krivky

Na čo nezabúdať: bezpečný a dosiahnuteľný úbytok hmotnosti je okolo pol až jedného kilogramu týždenne. Aby ste za týždeň toho pol kilogramu zhodili, váš kalorický príjem musíte znížiť o približne 500 kalórií každý deň. Pol kilogramu tuku zodpovedá približne 3500 kcal. Ak teda z tohto objemu spálite denne 500 kalórií, za týždeň o toho pol kila prídete. Ľudia s nadváhou môžu túto hranicu ešte o niekoľko kalórií posunúť na 750 alebo dokonca 1000 kalórií denne, keďže zo svojej váhy môžu spočiatku chudnúť rýchlejšie.

V závislosti od vašich rozmerov to znamená, že ak začnete hneď teraz, môžete schudnúť 2 až 4 kilogramy do začiatku skutočnej letnej sezóny, čo by mohlo stačiť na to, aby ste sa s vypuknutím dovolenkovej sezóny cítili dobre v plavkách. So správnou voľbou jedálnička a dostatočným časom na cvičenie dokážete za niekoľko týždňov dosiahnuť poznateľné zmeny na vašich svaloch a postave.

girl-1154734_640.jpg

Foto: 
pixabay.com

Diéta a cvičenie

Najlepším spôsobom, ako znížiť denný kalorický príjem, je kombinácia diéty a cvičenia. Nepokúšajte sa zjednodušiť to na jeden alebo druhý krok. Takisto závisí aj na vašom počiatočnom kalorickom príjme, pokiaľ nie je taký vysoký, tak z neho nemôžete len tak ubrať 500 kalórií, mohli by ste totiž zájsť priďaleko. Nemali by ste sa dostať pod hranicu 1200 kalórií denne. Ak svoj príjem príliš znížite, nielen že bude ťažké v tak malom množstve jedla obsiahnuť všetky potrebné živiny a vitamíny, ale ani nebudete mať dostatok energie na cvičenie. Rovnako problematická by bola aj taktika chudnutia iba cvičením, pretože spáliť spomínaných 500 kalórií znamená napríklad poriadnu hodinu plávania vkuse.

yoga-3053487_640.jpg

Foto: 
pixabay.com

Nutrične bohaté potraviny

Zamerajte sa na konzumáciu tých najvýživnejších potravín, ktoré vám v každom súste poskytujú čo najviac živín pri čo najmenšom počte kalórií. Zelenina je na vrchole tohto potravinového zoznamu, po nej nasledujú tzv. nízkotučné bielkoviny (ryby, hydinové prsia, vaječné bielko, nízkotučné mliečne výrobky, proteínové prášky), následne prichádzajú na rad ovocie a celozrnné výrobky.

salmon-518032_640.jpg

Foto: 
pixabay.com

Energia z bielkovín

Nezabudnite na to, aby každé aj malé jedlo obsahovalo nejaké bielkoviny. Pomôžu vám prekonať pocit hladu medzi jedlami.

Opatrne s obilninami

V priebehu prvého a druhého týždňa zredukujte príjem obilnín, hlavne múky ako takej, aby ste získali trochu náskok. Nemusíte ich vyškrtnúť úplne, ale zníženie na jednu či dve porcie denne vám pomôže ušetriť veľa kalórií. Pokiaľ budete jesť veľa zeleniny a ovocia, mali by ste získať dostatok karbohydrátov, aby ste zvládli cvičiť naplno.

fruit-2305192_640.jpg

Foto: 
pixabay.com

Poriadne to zamiešajte

Najťažšou vecou na celom chudnutí je dôsledné počítanie kalórií. Jedno jedlo denne je možné nahradiť napríklad proteínovým kokteilom, kde viete presne, koľko kalórií prijímate a tak vás aspoň trochu odbremenia od večného rátania. Skúste si namiešať proteínový kokteil s mliekom a ovocím a potom sa sústreďte na zeleninu a bielkoviny. Desiata aj olovrant by mali byť malé no bohaté na bielkoviny (ako napríklad proteínová tyčinka alebo malý kelímok gréckeho jogurtu) a úvahy nad kalóriami môžu byť minimálne.

Naše aktivity: 

- - Inzercia - -