Dnes je nedeľa, 09.december 2018, meniny má: Izabela
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

Posilnite si imunitu: Poradíme vám, ako na to!

október 08, 2018 - 13:26
Jeseň sa už rázne prihlásila o slovo. Teploty výrazne klesli a na horách sa už objavil prvý sneh. No čo je zvlášť nemilé, v októbri sa zvyknú objaviť aj prvé vírusy a následné nepríjemné ochorenia. Nikto nechce neustále smrkať nos, kašľať či nebodaj odísť z práce pre chorobu. Poradíme vám, ako posilniť svoju imunitu, aby na vás jesenné vírusy „nedočiahli“.

Nadopujte svoje telo vitamínom C

Teraz, keď sa zberá úroda zo záhrad, je na to skvelá príležitosť. Jablká, hrušky, slivky – to všetko je skvelý zdroj prírodného céčka. Napríklad v jablkách je v závislosti od druhu 5 až 12 mg vitamínu C v 100 gramoch. Jedno stredne veľké jablko má toľko vitamínu C ako zväzok reďkoviek. Čím je jablko kyslejšie, tým viac céčka obsahuje. Nepohrdnite však ani obyčajnou mrkvou. Nastrúhaná s citrónom a osladená medom je priam vitamínovou bombou. Odporúčame vám takýto šalát konzumovať s trochou rastlinného oleja, pretože takto telo lepšie využije aj ostatné vitamíny, ktoré mrkva obsahuje – hlavne ide o karotenoidy. Ďalším osvedčeným tipom na zvýšenie imunity je betaglukán. Nájdete ho predovšetkým v hlive ustricovej. V tomto prípade odborníci odporúčajú aj prípravky z hlivy, pretože spracovaný betaglukán telo využije lepšie a v prípravkoch je ho aj viac ako v samotných hubách.

Neseďte len doma

Imunitu dobre „naštartuje“ aj pohyb. Neseďte teda len doma, rozhýbte sa aj v tomto ročnom období. „Vymáknite“ čas, keď sa ukáže aspoň kúsok slniečka spod mrakov a naordinujte si prechádzku hoci aj v blízkom okolí domu či paneláka. Dýchanie čerstvého vzduchu posilňuje pľúca i dýchacie cesty. Takéto prechádzky vám zvlhčia sliznicu a to zabráni usádzaniu chorobných vírusov v tele. Ak budete vysedávať vo vykúrenom byte, vysušíte si sliznice a ľahšie ochoriete. Apropo, kúrenie. Dajte si pozor na nezdravé vytápanie bytov. Iste, teraz máme v panelákoch merače, každý sa snaží sporiť, aby platil čo najmenej. Ale vedeli ste, že prehrievať spálne na noc nie je zdravé? Lekári radia, že by sme mali nabehnúť na rytmus našich starých rodičov. Teda spôsob, keď na noc pece prirodzene vychladli, nikto do nich neprikladal. Nosové sliznice tak neboli počas noci vysušované suchým vzduchom a dostali niekoľko hodín na prirodzenú regeneráciu.

Chce to hrubšie sukne

Nepodceňujte ani správne oblečenie. Dobre „zateplené“ telo si lepšie poradí s útokom vírusov. Radikálny prechod z horúceho leta do chladnej jesene si pýta aj radikálnu zmenu oblečenia. Tenkým letným sukničkám, aj keď sú akokoľvek pekné, by sme už mali dať zbohom. Zvoľte si sukne z hrubšieho materiálu, ktoré vám poskytnú viac tepla. Pozor na kríže, odhalené, alebo slabo chránené pred studeným počasím vám môžu „vyrobiť“ nielen ľahké nachladenie, ale aj zápal močového mechúra. Dobrou voľbou v tomto období je vrstvené oblečenie. Teda, keď si na seba dáte niekoľko kúskov, ktoré potom v priebehu dňa podľa meniaceho sa počasia, môžete zložiť dole.

Nočné ničia imunitu

Vedeli ste, že o tom, v akej kondícii je naša imunita, rozhodujú aj naše vnútorné „biologické“ hodiny. Je to skutočne tak. Odborne sa im hovorí cirkadiánny rytmus a jeho úlohou je kontrolovať cyklus bdelosti a spánku, teplotu tela, vylučovanie hormónov i samotný imunitný systém. Vedci zistili, že ľudia, ktorí pracujú na zmeny, majú tento cyklus narušený a sú náchylnejší na choroby. Je to tak preto, lebo aj imunita si potrebuje popoludní a večer – obrazne povedané, oddýchnuť, pospať si a dobiť baterky. Keď však človek pracuje aj neskoro popoludní či celú noc, nemá imunita čas zregenerovať a preto sa rýchlejšie oslabí a človek následne aj skôr ochorie.

Naše aktivity: 

- - Inzercia - -