Dnes je utorok, 13.november 2018, meniny má: Stanislav
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

ŠKODA SCALA s interiérom, ktorý vyrazí dych

november 08, 2018 - 19:51
Dizajnová skica poodhaľuje interiér nového modelu ŠKODA SCALA. Nový kompaktný model, ako prvé vozidlo značky ŠKODA, disponuje najnovšou generáciou infotainmentu s voľne stojacim displejom, umiestneným vysoko na palubnej doske, v zornom poli vodiča. Na želanie dodávaný Virtuálny Kokpit ponúka najväčší displej v triede.

Nový koncept interiéru sleduje smer, ktorý naznačila štúdia ŠKODA VISION RS. Nová SCALA, ako prvý sériový automobil značky, preberá jej emocionálny dizajn. Úplne novo riešená palubná doska plynule nadväzuje na atraktívne tvaroslovie exteriéru. Charakteristická linka okolo vysoko umiestneného displeja je v harmónii s líniami kapoty. Pod displejom vytvára ergonomickú opierku pre ruku, aby bolo ovládanie dotykovej obrazovky pohodlné a presnejšie. Mäkčený povrch prístrojovej dosky s veľkoplošnými dekormi, podobne ako výplne dverí, majú novú, špecifickú úpravu povrchu, ktorá napodobňuje kryštalickú štruktúru. Ide o prvok interiéru, ktorý bude odteraz pre vozidlá značky ŠKODA typický.

Príjemný dojem priestrannosti modelu ŠKODA SCALA dodáva farebné kontrastné obšitie poťahov sedadiel a ambientné osvetlenie s možnosťou voľby medzi bielym a červeným svetlom, prípadne niekoľkými teplými odtieňmi. Čalúnenie sedadiel je na želanie z ušľachtilého mikrovlákna Suedia. 

Najlepšie hodnoty v triede kompaktných vozidiel dosahuje ŠKODA SCALA tiež v disciplíne veľkosť displejov. Konfigurovateľný, na želanie dodávaný Virtuálny Kokpit má uhlopriečku 10,25 palca a ponúka vodičovi päť rôznych zobrazení. Systémy infotainmentu, ktoré vychádzajú z najnovšej generácie modulárnej stavebnice MIB, majú dotykovú obrazovku s uhlopriečkou až 9,2 palca, ktorá je umiestnená vysoko na palubnej doske, teda optimálne v zornom poli vodiča.

Vďaka novej generácii mobilných online-služieb ŠKODA Connect môžu cestujúci vozidlo zamykať a odomykať pomocou mobilného telefónu a aktualizovať softvér infotainmentu, alebo navigačnú mapu bezdrôtovo. Ako prvý model značky ŠKODA budú všetky vozidlá ŠKODA SCALA vždy online.

Vozidlo ŠKODA SCALA ponúka 5 rôznych motorov, ktoré splňujú emisnú normu Euro 6d-TEMP. Paleta motorov zahrňuje tri benzínové a jeden naftový motor. Neskôr v priebehu roka 2019 pribudne agregát s pohonom na ekologický zemný plyn (CNG). Všetky motory majú priame vstrekovanie, sú vybavené turbodúchadlom, Start-Stop systémom a rekuperáciou brzdnej energie.

K prenosu hnacej sily benzínového motoru 1,0 TSI s výkonom 70 kW (95k) slúži manuálna 5-stupňová prevodovka. Motor 1,0 TSI s výkonom 85 kW (115 k) je štandardne vybavený manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a na požiadanie je dostupná automatická 7-stupňová prevodovka DSG. Vrcholový benzínový agregát vozidla ŠKODA SCALA je štvorvalcový motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), ktorý je štandardne dodávaný s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, na požiadanie je možnosť dostať 7-stupňovú automatickú prevodovku DSG. Všetky benzínové motory sú vybavené filtrom pevných častíc.

Štvorvalcový naftový motor 1,6 TDI s výkonom 85 kW (115 k) pôsobí na kľukový hriadeľ točivým momentom 250 Nm a štandardne je vybavený systémom SCR so vstrekovaním AdBlue a filtrom pevných častíc. Tento motor taktiež spĺňa emisnú normu Euro 6d-TEMP. Úsporný vznetový motor je štandardne dodávaný s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, na požiadanie možno dostať automatickú 7-stupňovú prevodovku DSG.

Ekologickým variantom nového auta ŠKODA SCALA je motor 1,0 G-TEC. Tento trojvalcový motor je primárne poháňaný zemným plynom (CNG), pri ktorom sa vypúšťa menej emisií CO2 a NOx ako pri spaľovaní benzínu. Po vyčerpaní natankovaného zemného plynu môže byť motor poháňaný aj benzínom. Aktuálna verzia agregátu CNG má výkon 66 kW (90 k), k prenosu hnacej sily výhradne slúži manuálna 6-stupňová prevodovka. 

Už štandardne dodávaný podvozok dáva novému vozidlu ŠKODA SCALA veľmi isté a dynamické jazdné vlastnosti. Ešte viac možností individualizácie a športového charakteru umožňuje nový, na požiadanie dostupný systém Sport Chassis Preset, ktorý ponúka dve rôzne nastavenia podvozku. Podvozok, ktorý je o 15 mm  nižší, ponúka okrem režimu Normal takisto aj režim Sport s tuhšou charakteristikou tlmičov. Tie sú elektronicky ovládané ventilom. To umožňuje športovejšiu jazdu a intenzívnejší kontakt s vozovkou. Vodič môže prepínať obidve nastavenia v menu voľby jazdného režimu Driving Mode Select.

Naše aktivity: 

- - Inzercia - -