Dnes je pondelok, 10.december 2018, meniny má: Radúz
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Spestrite si jedálniček: Doplňte vášmu telu železo, horčík, vitamín D a Omega-3!

november 30, 2018 - 13:35
Nemusíte v lekárňach vyhadzovať peniaze za výživové doplnky. Stačí, ak potrebné vitamíny doplníte telu prostredníctvom pestrej stravy. Prinášame tipy, ako z jedla vyťažiť čo najviac železa, horčíka, vitamínu D či Omega-3 mastných kyselín.

Recept na železo

Namočte večer klasickú bielu fazuľu. Na druhý deň ju uvarte v slanej vode tak, aby vám zostalo iba málo vody – nie ako na polievku. Nakrájajte veľkú cibuľu na drobno, na panvici ju opražte na oleji, pridajte mäkkú fazuľu, paradajkový pretlak – pomerne veľa, aby vám vznikol fazuľový prívarok, ktorý dochutíte chilli, cukrom, citrónom a nakrájanou čerstvou petržlenovou vňaťou. Servírujte s chlebovými plackami, chipsy tortillou alebo pečeným zemiakom v šupke.

Recept na horčík

Horčík si vaše telo zoberie napríklad z vareného kuracieho mäsa v polievke, veľa ho je aj v špenáte a na rýchlu prípravu sa hodia mixované šťavy zo zeleniny a ovocia - napríklad mrkvová, grapefruitová alebo pomarančová.

Recept na vitamín D

Z morských rýb je u nás dobre dostupný losos. Jednoducho ho iba posoľte okoreňte, opečte na oleji a servírujte ho s varenými zemiakmi a studenou kôprovou omáčkou, ktorú vyrobíte z bieleho jogurtu, štipky soli, cukru, citrónu a čerstvého kôpru. Na rýchle „déčkové“ raňajky sú výborné nesladené cereálie.

Recept na omega-3

Okrem morských rýb sú zdrojom omega-3 ľanové, konopné, tekvicové semienka, sezam, mandle, mak, kokos, orechy. Tieto dobroty – aj všetky naraz - si pokojne každé ráno primiešajte do vločiek s ovocím a bielym jogurtom.

Titulná foto: shutterstock.com

Naše aktivity: 

- - Inzercia - -