Dnes je sobota, 21.september 2019, meniny má: Matúš
Čas čítania
menej ako
1 minúta
Zatiaľ prečítané

Chystáte sa na párty? Tri tipy ako sa vyhnúť ťažkému ránu

august 22, 2019 - 15:30
Ako prvé vám možno napadne - nepiť alkohol. No pokiaľ nepatríte k zarytým abstinentom, na grilovačke či inej akcii s priateľmi si zrejme zopár drinkov doprajete. Presne pre vás sú potom určené aj nasledujúce riadky.

Zelená na tanieri

V samotný deň "D" obmedzte príjem tukov i sacharidov, doprajte si však zelenú. To znamená listovú zeleninu, ktorá je zdrojom kvalitných živín, vitamínov, vlákniny, ale za to minima kalórií. Zasýti vás, do tela dodá množstvo zdraviu prospešných látok a minerálov, o ktoré vás práve alkohol ochudobňuje.

Zvýšte príjem bielkovín

Bielkoviny vás zasýtia na dlhšiu dobu, majú nízky glykemický index a udržia vaše chute na uzde. Navyše, telo pri spracovávaní bielkovín minie až 30% z kalorickej hodnoty obsiahnutej v bielkovinovom jedle. Vítané sú preto vajíčka, kuracie mäso, tvaroh či grécky jogurt.

Výbornú službu vám prinesie spojenie oboch zmienených rád. Výdatná porcia kuracieho mäsa so špenátom, hráškom, šalátom, brokolicou a ďalšou zeleninou je pre dni, keď sa v konzumácii alkoholu nechcete obmedzovať, tá pravá.

Kedy je ten správny čas?

A na záver ešte jedna užitočná informácia. Viete, o koľkej hodine organizmus dokáže najefektívnejšie spracovať alkohol? Údajne je to okolo 18:00 večer.

Tak teda nazdravie :-)

P!nk - Raise Your Glass

- - Inzercia - -