Dnes je sobota, 21.september 2019, meniny má: Matúš
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Čokoláda na raňajky? Prečo nie.

august 09, 2010 - 12:44
Najkrajšie telá vraj majú Francúzky. Ako je možné, že si doprajú dobré jedlo bez toho, aby priberali?
Odpoveď je jednoduchá. Netrápia sa diétami. Ich telá nepoznajú jojo efekt a metabolizmus pracuje na plné obrátky. Dobrá správa je, že látkovú výmenu možno ovplyvniť, jej rýchlosť závisí od stravovania a telesnej aktivity. Osvojte si naše tipy, ako zrýchliť spaľovanie kalórií.

1. Zelený čaj je plný antioxidantov a šetrným spôsobom povzbudzuje myseľ aj nervový systém. Ten potom povzbudí organizmus k spoľahlivej látkovej výmene. Doprajte si každý deň šálku čerstvého (sypaného) kvalitného zeleného čaju. Ak vám chutí príliš horko, dochuťte ho plátkom citróna.

2. Škorica pomáha telu lepšie spracovať cukry a udržať ich úroveň v krvi. S ňou prestanete vyjedať tajné zásoby sladkostí.

3. Raňajky by mali byť pravidelnou súčasťou dňa. Bez nich by vám jednak chýbala potrebná energia zvládnuť prvú polovicu dňa a  spomalilo by sa spaľovanie, pretože telo nemá dostatok potrebných živín.

4. Ak vám niekto odporučí zvýšiť príjem tukov, nemyslí tým návštevu fast foodového obchodu, ale doplnenie zásob o zdravé nenasýtené tuky. Sú obsiahnuté v orieškoch, semiačkach, rybách a avokáde, ale aj v rastlinných olejoch lisovaných za studena.

5. Viac ovocia a zeleniny pomáha spaľovať kalórie a dodáva telu energiu.

6. Štipľavé korenie obsahuje látku Capsaicin, ktorá stimuluje telo k tvorbe hormónov. Tento druh hormónov zrýchľuje metabolizmus aj spaľovanie tukov. Najefektívnejšie je kajenské korenie či papričky Jalapeňo. Čili, kari aj kajenské korenie používajte namiesto majonézových a sladkých dressingov na dochutenie jedál.

7. Doprajte si viac spánku. Unavené telo má zvýšenú tvorbu kortizolu, ktorý zvyšuje hlad a znižuje schopnosť uvedomiť si, že ste zasýtený. Je samozrejmé, že pomalšie spaľuje aj tuky a ukladá si zásoby. Vyberte sa občas do postele o hodinku skôr ako zvyčajne.

8. Pravidelné cvičenie, najmä ráno, povzbudí organizmus k fyzickej aj psychickej aktivite. Ranný pohyb naštartuje váš metabolizmus na celý deň.

9. K spokojnosti so svojím telom prispieva aj dobrá nálada. Potraviny, ktoré ju privolajú, máte na dosah. Pozitívnu energiu prináša müsli s ovocným jogurtom, kompóty alebo ovocno-mliečne kokteily, horúca čokoláda, hrsť orieškov a banán v horkej čokoláde.

Superurýchľovače metabolizmu:
Jablká, ovsená kaša, ovsené keksy, strukoviny, perník, citrusy, celozrnné cestoviny, odstredené mlieko, hrachor, sója, červený bôb, cottage syr (domáci tvaroh), kuracie prsia na prírodno, mandle, slnečnicové semiačka, tuniak vo vlastnej šťave, tofu.

Autor: GABRIAL ŠÍROVÁ
Foto Isifa

- - Inzercia - -