Kristína Vargová má iba dvadsaťsedem rokov, ale za sebou už kus krásnej roboty. Pracuje v oblasti atypických interiérov pre tých najnáročnejších klientov. Spolu s otcom a bratom spoločne v rodinnej firme vytvárajú interiéry pre luxusné hotely a rezidencie či kancelárske priestory pre top manažment.
„Naším cieľom je vdýchnuť život veľkolepej vízii navrhnutej architektmi, pričom každý úvodný náčrt prechádza dôkladným zdokonaľovaním v spolupráci s našimi technologickými expertmi a konštruktérmi,“ vysvetľuje Kristína. Väčšinu zákaziek má na medzinárodnom poli, mimo Slovenska.
Výzva je radosť
„Myslím si, že estetika pôsobí na ľudí. Keď sú v peknom prostredí, sú spokojnejší,“ hovorí profesionálka. Má za sebou prestížne zákazky pre luxusné súkromné byty a rezidencie, vily, chaty a dokonca aj jachty. Každý projekt „šijú na mieru“, rezonuje s túžbami klienta a pri vytváraní priestorov používajú prémiové materiály. „Sme hrdí na to, že pracujeme na projektoch, ktoré sú pre nás výzvou, no v závere potešia našich klientov. V rámci hotelových projektov, ktoré tvoria súčasť nášho portfólia, sa zameriavame na rovnováhu dizajnu a funkčnosti. Pracujeme s nápadmi architektov, dizajnérov a investorov, vyrábame interiéry s rozličnými materiálmi, vrátane zakomponovania látok, koží, kovov, skiel, prírodných kameňov a celým radom vysokokvalitných drevín. Každý kancelársky priestor, ktorý vytvoríme, je viac než len funkčný – je dôkazom postavenia a hodnôt spoločnosti. Zabezpečujeme, aby každá kancelária vyžarovala nielen originalitu, ale aby vyhovovala aj individuálnym požiadavkám,“ opisuje náplň svojej práce projektová manažérka.
Svet hotelov ju lákal už od malička, keďže jej prvým snom bolo stať sa hotelovou manažérkou: „Osud to však zariadil tak, že hotelom sa síce do veľkej miery skutočne profesijne venujem, no je to v rámci zariaďovania interiérov. Rozhodnutie prišlo ešte v období môjho štúdia na vysokej škole manažmentu. Otec v tom čase pôsobil v rámci zariaďovania interiérov vo Francúzsku, na Cote d’Azur, kde som počas leta absolvovala stáž aj ja. Práve tu sa môj príbeh a rozhodnutie pokračovať v šľapajach môjho otca začal naplno rozvíjať. Už od detstva som, samozrejme, evidovala prácu otcovej firmy, ktorá dodávala lukratívne interiérové zariadenia, čo som vnímala ako niečo krásne, s veľkou pridanou hodnotou pre každého klienta. Posledné dva roky štúdia na vysokej škole som už aktívne pôsobila vo firme aj ja, pričom prakticky hneď po ukončení školy som bola už hlavnou projektovou manažérkou pre projekty na anglickom trhu, ktorých realizáciu som mala manažérsky komplexne na starosti.“
Niektorí ľudia majú potrebu premiestňovať či meniť nábytok vo svojich príbytkoch pomaly každým rokom. „Keď máte kvalitný a nadčasový interiér, nemyslím si, že ho treba často vymieňať. Ide práve o to, spojiť funkčnosť s prémiovými materiálmi, pričom tento interiér nie je potrebné meniť každú chvíľu, keďže sa rýchlo neopozerá ani nezničí. Priznám sa, domov sa prácu snažím nenosiť a zatiaľ nebadám ani chorobu z povolania. V našej domácnosti mám rada veci praktické a kvalitné, také, ktoré vydržia mnoho rokov, podstatná je preto okrem dizajnu aj funkčnosť. Ale keďže doma veľmi rada varím a pečiem, potrpím si na dobre vybavenú kuchyňu,“ objasňuje Kristína.
Od Cote d’Azur až po LA
Firma pôsobí predovšetkým v zahraničí, medzi ich najzaujímavejšie projekty patria tie vo Francúzsku – či už v provensálskej oblasti alebo v nádhernom Cote d’Azur, rezidenčné a hotelové projekty v centre Londýna, vo Viedni či v Los Angeles. V súčasnosti sa plánujú zamerať aj na nemecký trh. Veľký dôraz kladú na predvýrobnú fázu, pričom konštruktéri tvoria technickú dokumentáciu, vyberajú s klientom vzorky a rieši sa najmä to, ako pretransformovať víziu architektov do reality.
Všetko má svoju následnosť. Angličania preferujú rôzne látky do šatníkových zostáv, pričom zrkadlá prináša Kristína až z Talianska. Náročné na realizácii sú krkolomné termíny, tie sú však vyvážené dobrým pocitom, keď sú klienti spokojní. Kristína v poslednom období nežije iba prácou: „V súčasnosti ma čaká ďalšia nová výzva, a tou je skĺbenie materských a pracovných povinností, nakoľko za necelé dva mesiace sa naša rodina rozrastie o nového člena a stanem sa matkou.“
A ako zariadi izbu prvému bábätku? „Čo sa týka izbičky pre bábätko, zastávam skôr praktickosť, keďže dokým bude bábätko maličké, bude väčšinu času s nami a nepotrebuje toho veľa. No na jeho príchod sme už pripravení a máme všetko hotové. Ale musím povedať, že sa teším, keď bude malý väčší a keď bude tieto veci vnímať už aj on, z jeho izby vytvoríme krásny priestor podnecujúci detskú kreativitu a fantáziu.“
Medzi zákazníkov patrí aj kráľovská rodina
Za veľký úspech považuje Kristína výrobu interiéru privátnej rezidencie pre člena kráľovskej rodiny na Blízkom východe. Prvý kontakt so zástupcami kráľovskej rodiny prišiel v Londýne, ako reakcia na exkluzívne referencie. Najväčší vplyv na oslovenie mali realizácie projektov interiéru v hoteloch v centre Londýna. „Celá príprava a výroba na Blízkom východe bola naplánovaná na tri mesiace, čo je veľmi krátky čas pre také náročné projekty. Samotná príprava projektu, výrobná dokumentácia, schválenie detailov, boli pôvodne naplánované na dva týždne. Schvaľovanie detailov sa však natiahlo na celé dva mesiace, pričom na výrobu a dopravu zostali len tri týždne, čo sa najskôr zdalo ako nemožné. Vďaka enormnému nasadeniu všetkých členov firmy sme nakoniec dodávku rozdelili na dve časti, pričom najskôr v priebehu prvých dvoch týždňov sa vyrobili a zaslali všetky korpusy šatníkového nábytku a tretí týždeň zostal na dokončenie viditeľných plôch ako šatníkové dvere, čelá zásuviek, pulty či zrkadlá,“ spomína na realizáciu.
Projektoví manažéri zo strany klienta boli maximálne ústretoví. V presne dohodnutý deň a hodinu pripravili kontajnery na naloženie nábytku, obratom kontajnery previezli na letisko do Viedne, kde bol už pripravený letecký špeciál a následne na druhý deň boli kontajnery vyložené u klienta. Rovnaký postup sa zopakoval aj o týždeň. Bola to organizačne a prestížne jedna z najnáročnejších zákaziek.