Keď som sa vrátil z nákupov do garáže nákupného centra, mal som oškretý celý bok auta. Druhé auto bolo už preč a šofér na seba nenechal žiadny kontakt. Jeden pán si poznačil jeho značku, ale problém je v tom, že to druhé auto malo zahraničné EČV. Auto je normálne pojazdné a mám aj havarijnú poistku. Môžem ísť jednoducho do môjho servisu a dať si to opraviť?
čitateľ Jakub
Radí Dušan Zemánek, riaditeľ úseku neživotného poistenia KOMUNÁLNEJ poisťovne
Najlepším riešením pre prípad dopravnej nehody aj pre prípad poškodenia vlastného vozidla cudzím, neznámym vozidlom, je mať uzatvorené havarijné poistenie. O to viac, keď si uvedomíme, že nehoda neznamená len stret s iným vozidlom, ale je to aj o škode, ktorú si spôsobíme sami. Len pre lepšiu predstavu, priemerná výška škody hradená z havarijného poistenia našich klientov je aktuálne 1 400 eur.
Škodu zdokumentujte fotograficky aj písomne. V prípade vážnej nehody odporúčame volať políciu a následne udalosť nahlásiť do poisťovne. Pri nehode, ktorá má vplyv na hlavné bezpečnostné prvky vozidla, ako napríklad zavesenie kolies, systém airbagov, riadenia alebo brzdy, musí byť auto opravené v autorizovanom alebo nezávislom servise a následne podrobené technickej kontrole. Klientom odporúčame využiť našu sieť zazmluvnených autoservisov. V prípade, že sa rozhodnete využiť iný, kontaktujte poisťovňu a dohodnite si postup úhrady za opravu.
Postup pri poistnej udalosti:
- Uzatvorte si havarijné poistenie – urobiť to môžete online alebo na niektorej z našich pobočiek.
- Ak sa pri nehode niekto zranil alebo nie je dohoda, kto je zodpovedný za vznik škody, zavolajte políciu.
- Zdokumentujte na mieste rozsah škody – fotografie a/ alebo video.
- Poistnú udalosť nahláste elektronicky cez online formulár, telefonicky na čísle 0850 111 566 (zo zahraničia +421 2 5262 7282) alebo prostredníctvom našej novej mobilnej aplikácie.
- Po schválení vašej žiadosti a vykonaní obhliadky vám môžu auto začať opravovať.