Každé euro sa počíta. Liga proti rakovine pomáha onkologickým pacientom a ich rodinám viac ako 33 rokov. Okrem toho, že šíri osvetu o ochorení, zdôrazňuje aj dôležitosť prevencie prostredníctvom rôznych projektov. Patrí k nim aj Vystrihaj sa Slovensko, ktorý opäť podporila nielen ikonická značka Pantene a sieť 101 Drogerie, ale aj vy. Každé zozbierané euro je v tomto prípade veľmi dôležité.
Nádorové ochorenia patria medzi druhú najčastejšiu príčinu úmrtí na Slovensku. Počet onkologických pacientov nielen vo svete, ale aj na Slovensku stále narastá, čoraz viac pacientov pritom pribúda aj v mladom veku. „Celé roky upozorňujeme na potrebu absolvovania preventívnych prehliadok, dodržiavanie zdravého životného štýlu v podobe zdravej výživy, dostatku pohybu, vylúčenia fajčenia, alkoholu. Dodržiavaním odporúčaní je možné rakovine z veľkej časti predísť, prípadne ju zachytiť včas, kedy môže byť liečiteľná a vyliečiteľná“, hovorí Eva Kováčová, výkonná riaditeľka Ligy proti rakovine.
Onkologické ochorenia sa spočiatku nemusia prejavovať žiadnymi alebo len zanedbateľnými príznakmi. Na ich systematické vyhľadanie a včasné zachytenie je určený skríning. Hlavnou úlohou onkologického skríningu je odhaliť nádorové ochorenie v skorom štádiu, v ktorom je liečiteľné a vyliečiteľné. Mnoho pacientov napriek včasnému nálezu svoju liečbu zo strachu odkladá. „Z praxe máme skúsenosti s dámami, ktoré odmietali spôsob liečby, pri ktorej dochádza k strate vlasov. Preto som veľmi rada, že sme rozbehli projekt Vystrihaj sa Slovensko. Touto cestou zabezpečujeme parochne pre ženy, ktoré prišli v dôsledku choroby a následnej liečby o vlasy. Mimoriadne nás teší aj to, že už 7 rokov ľudia bez veľkej reklamy tohto projektu spontánne darúvajú vlasy. A my môžeme zabezpečovať uspokojenie potrieb bez obmedzenia pre všetky pacientky, ktoré sa na nás obrátia“, vysvetľuje Eva Kováčová.
Darovanie vlasov je gestom spolupatričnosti
Projekt Vystrihaj sa Slovensko vyvolal záujem verejnosti. Vlasy na parochne pre pacientky darujú celoročne nielen ženy, dievčatá, ale tiež deti či muži. Počas leta a jesene mohli ľudia projekt podporiť aj kúpou produktov Pantene v predajniach 101 Drogerie. „Z každého produktu zakúpeného od 26. júla do 26. septembra darovala značka Pantene 50 centov Lige proti rakovine na výrobu parochní z pravých vlasov pre onkologických pacientov alebo kúpu hotovej parochne. Spolu sa nám vďaka vám, napriek neľahkej dobe, podarilo vyzbierať 9 022 euro. V Pantene máme veľkú radosť z toho, ako sa aj po rokoch darí celému projektu Vystrihaj sa Slovensko. Touto aktivitou ale zďaleka nekončí. Darovať korunu krásy iným môžete aj naďalej. Je to krásne gesto spolupatričnosti,“ dodala Barbora Líška Kratochvílová, marketingová riaditeľka spoločnosti Procter&Gamble.
Počas siedmich rokov kampane podporila spoločnosť Procter&Gamble Ligu proti rakovine sumou 72 593 eur. Ale aj šírením myšlienky o projekte Vystrihaj sa Slovensko. Darované vlasy využíva Liga proti rakovine dvoma rôznymi spôsobmi. Jednou alternatívou je parochňa z pravých vlasov, ktorá sa vyrába na mieru z darovaných vlasov. Druhá alternatíva je kúpa parochne, ktorú v Lige dokážu pacientke zaobstarať oveľa rýchlejšie.