Sotva mesiac po uplynutí záručnej doby sa mi pokazila chladnička. Oprava by bola takmer na úrovni novej, ale vymieňať takýto typ elektrospotrebiča po takom krátkom čase sa mi nezdá v poriadku. Najmä ak väčšine mojich známych vydrží aj viac ako desať rokov. Ako sa dá pripraviť na takéto situácie pri uzatváraní poistky?
čitateľka Diana
Radí Dušan Zemánek, riaditeľ úseku neživotného poistenia KOMUNÁLNEJ poisťovne
V roku 2021 sa z domácností podľa údajov ministerstva životného prostredia vyzbieralo 49 181 ton elektroodpadov. Medziročne to predstavuje nárast o viac ako 6-tisíc ton. V prepočte na jedného obyvateľa to bolo približne 9 kg. Z jednotlivých kategórií elektroodpadu predstavovali najväčšie množstvá veľké zariadenia (21 872 ton), akými sú napríklad staré práčky či chladničky a hneď na druhom mieste boli malé zariadenia (10 767 ton).* K tomu ešte treba pripočítať množstvo spotrebičov, ktoré skončia v komunálnom odpade alebo odložené niekde v pivnici.
Ak vám vypovie službu spotrebič, ktorý už nie je v záruke, škodu si viete uplatniť z rizika predĺženej záruky vybraných domácich elektrospotrebičov. Poistenie kryje náhodné a nepredvídateľné poruchy vybraných domácich elektrospotrebičov, ktoré bránia ich využívaniu na účel, na ktorý sú určené – mechanická, elektronická alebo elektrická nefunkčnosť elektrospotrebiča. Záruku na vybrané domáce elektrospotrebiče možno predĺžiť na 48 mesiacov od dňa predaja.
Škodu nahláste do poisťovne napríklad telefonicky alebo online prostredníctvom nášho formulára. Klientom odporúčame, aby si starostlivo odložili doklady o kúpe drahších vecí v domácností. Výhodou je, že poisťovňa poskytuje poistné plnenie v tzv. nových cenách.
* Zdroj: odpady-portal.sk
Postup pri poistnej udalosti:
- písomne alebo prostredníctvom online formulára.
- Naši kolegovia si preštudujú všetky vami dodané dokumenty a bločky z nákupov a budú vás informovať o výsledku procesu likvidácie vašej škody.
- Po uznaní nároku vám poistné vyplatíme prevodom na účet alebo poštovou poukážkou.