Už na prvé počutie mnoho, ale v tomto prípade nejde o bezbrehú zábavu, ktorá k zlatému moku a vysokoškolským časom rozhodne patrí. Pivo Krušovice Bohém miluje poriadnu drámu aj skvelú komédiu. Preto bolo aj tento rok partnerom obľúbeného festivalu Letné shakespearovské slávnosti 2024, ktorý sa už 23 rokov uskutočňuje v našom hlavnom meste.
A namiesto tradičných foriem reklamy využila tento rok spoločnosť Heineken Slovensko na promo slávností priamo študentov z VŠMU, ktorí spolu natočili dva reklamné spoty ako pozvánku na obľúbenú akciu.
Letné shakespearovské slávnosti
Letné shakespearovské slávnosti sa aj tento rok tradične uskutočnili počas leta na Bratislavskom hrade. Na javisku návštevníci videli najznámejšie hry dramatika Williama Shakespeara v podaní obľúbených slovenských a českých hercov. Známe tváre však nevideli iba na javisku. Ešte pred otvorením tradičného festivalu sa totiž Krušovice v spolupráci s reklamnou agentúrou Free Andy spojili so študentmi Vysokej školy múzických umení, aby spoločne vytvorili reklamné spoty k novému ležiaku Krušovice Bohém a jeho partnerstvu s Letnými shakespearovskými slávnosťami.
Kreatívna úloha
Úlohou študentov bolo vytvoriť dve reklamné videá prezentujúce spojenie piva Krušovice s Letnými shakespearovskými slávnosťami. Vznikli tak dva spoty – Bohém miluje drámu a Bohém miluje komédiu. „Keďže na VŠMU je štúdium divadla aj filmu, prepojili sme tieto dva svety a vytvorili skvelý tím, ktorý pracoval na kampani“ priblížila spoluprácu junior brand manažérka značky Krušovice Evelina Jakabovič. Spolupráca so študentmi bola prirodzená a obohacujúca pre obe strany. Krušovice získali svieže reklamné spoty vytvorené mladými ľuďmi, študenti zase cenné skúsenosti a možnosť zapojiť sa v rámci ročníkovej práce do veľkého projektu. „Mladí ľudia prinášajú vždy nový vietor. Tak ako aj novinka Krušovice Bohém do značky Krušovice,“ dodala Evelina Jakabovič.
Spolupráca na úrovni
V dvoch reklamných spotoch účinkujú herci Ingrid Hrubaničová, Vladimír Zboroň, Oliver Asztalos a Adela Mojžišová. Na celej tvorbe sa podieľali študenti a študentky z VŠMU, ktorí získali dôležité funkcie – od režiséra, cez produkčného, až po kameramanov.
Spolupráca so študentmi bola podľa slov Eveliny Jakabovič na profesionálnej úrovni: „Príprava a samotná práca na spotoch prebiehala veľmi podobne, akoby sme pracovali s profesionálnou produkciou, len s menším počtom ľudí. Bolo pre nás príjemným prekvapením, ako profesionálne študenti k projektu pristupovali od prvých stretnutí až po dodanie.“
Prvotná idea spotov vznikla v reklamnej agentúre, kde ich spolutvorila aj jedna zo študentiek Daniela Sláviková, ktorá vo Free Andy pracuje na pozícii Copywriter. Podieľala sa na vzniku ako ideamaker a scenárista, nakoniec však spoty aj režírovala. „Nakoľko pracujem v agentúre ako copywriterka a popritom študujem réžiu hraného filmu na VŠMU, v agentúre som pomáhala s ideamakingom spotov. Súbežne som pripravovala nakrúcanie spolu s mojimi spolužiakmi. Možnosť spolupracovať na spote od prvotného nápadu až po finálny strih nie je vôbec bežné. Som rada, že som dostala takúto mieru slobody a dôvery. Idea ako aj scenáre vznikali ako kolektívna práca kreatívcov vo Free Andy. Storyboardy ako aj technické plány vznikali v štábe z VŠMU,“ upresnila Sláviková.
Za jeden deň
Samotné natáčanie zvládol filmový štáb v priebehu jedného dňa. Točeniu však predchádzali niekoľkotýždňové prípravy, počas ktorých sa stretávali študenti, herci aj zástupcovia značky Krušovice. Zaujímavosťou je, že najviac času tímu zabralo práve lúskanie sa Shakespearovými textami. Zložito napísané diela si museli prečítať a tak nájsť vhodné pasáže, ktoré by pekne doplnili setting spotov.
Tradícia
Letné shakespearovské slávnosti sa uskutočňujú každé leto už od roku 2001. V podaní známych hercov si môžete vychutnať hry ako Skrotenie zlej ženy, Hamlet, Komédia omylov či Sen noci svätojánskej. Tento rok si návštevníci počas celého večera okrem kultúrneho zážitku mohli vychutnať aj vychladené pivo. Šlo o Krušovice Bohém z prémiového žateckého chmeľu.