Dnes je piatok, 07.máj 2021, meniny má: Monika
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Pravidlá poobedňajšieho spánku. Poznáte ich?

marec 09, 2020 - 12:30
Na tému poobedňajšieho spánku prebehli už rôzne štúdie, ktoré mu dali jednoznačne zelenú. Ak máte čas a priestor, určite sa krátkemu šlofíku po dobrom obede nebráňte. A prečo krátkemu? Podľa odborníkov by totiž nemal trvať dlhšie ako 30 minút.
Foto: 

Určite ste postrehli, že potreba zdriemnuť si spravidla zaútočí po výdatnejšom obede, pričom odolať jej nebýva vôbec jednoduché.  Po jedle sa do krvného obehu dostáva množstvo glukózy, čo spôsobuje, nazvime to, výpadok mozgových buniek. Zaujímavá je istá grécka štúdia, ktorá si posvietila na vplyv poobedňajšieho spánku na dve skupiny ľudí. Kým jedna si líhala do postele bezprostredne po dojedení, druhá skupina sa k odpočinku uložila až po tom, ako po sebe upratala riad, prípadne sa aspoň krátko povenovala inej aktivite.

Výsledky, ktoré by ste nečakali

A výsledok? Výskum potvrdil, že riziko infarktu v prípade prvej skupiny vzrástlo až dvojnásobne v porovnaní s druhou skupinou jedincov, ktorej po dodržaní kratšieho rozostupu medzi dojedením a spánkom nehrozili žiadne zdravotné ťažkosti. Navyše je dokázané, že krátky poobedňajší spánok zregeneruje organizmus, ktorý bude vďaka pauze fungovať na plné obrátky.

Dajte si však pozor, aby tento šlofík netrval dlhšie ako pol hodiny. V opačnom prípade sa môžete cítiť ešte unavenejší a malátnejší. Benefity niekoľkominútového odpočinku po výdatnom obede si uvedomujú nielen podaktorí zamestnávatelia (hoci ich počet ostáva stále mizivý) zvučných mien – napríklad spoločnosť Google, ktorá pre tento účel zriadila niekoľko odpočinkových miestností vo svojom sídle, ale i profesionálni piloti a vrcholoví manažéri.

- - Inzercia - -