Dnes je nedeľa, 24.október 2021, meniny má: Kvetoslava
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Aký je správny spôsob behu?

máj 29, 2021 - 20:00
Beh je veľmi účinný spôsob ako naštartovať svoju kondíciu a samozrejme, spáliť kalórie. Rozmýšľaš, že s ním začneš, no nevieš ako na to? Čítaj ďalej, my ti poradíme.
Foto: 
pexels.com

Základným a najmä kľúčovým prvkom pred každým tréningom je rozcvička. Mnohí z nás ju podceňujú a nekladú na ňu dôraz tak, ako by sa patrilo. Cieľom rozcvičky je zahriať svalstvo. V prípade, že ju takzvane „odfláknete“ alebo dokonca úplne vypustíte, zarábate si na vážny problém, ktorý v drvivej väčšine prípadov končí zranením.

Najideálnejšia alternatíva je dynamický strečing. Aspoň 10 minútové rozklusanie, ktoré rozohreje svalstvo. Pomaly prejdite do rýchlejšej chôdze. Predtréningovku zakončite statickým strečingom, poriadne sa ponaťahujte a hurá na zvolenú trasu.

Ďalším častým problémom je nesprávne dýchanie. Všetci poznáme frázu „nádych nosom, výdych ústami“. Stala sa z nej doslova mantra, ktorú s radosťou využívame aj v situáciách, kedy nás niekto pekelne naštve. Na tomto pravidle však stojí celý princíp behu. Vyhnite sa príliš plytkému a zároveň hlbokému dýchaniu. Dýchanie by malo byť prirodzené.

Rovnako sa zameraj aj na výber vhodnej obuvi. Každý predsa vie, že ak ťa tenisky tlačia, alebo v nich nedajbože lietaš, môžeš mať v malíčku najlepšiu techniku behu či dýchania, ibaže po tréningu budeš mať dojem akoby si nohy nechala prinajmenšom 2km za sebou.

Posledným bodom, ktorý treba dodržať je strečing po behu. Nie, naozaj nejde iba o zvláštny výmysel. Keď cítiš, že máš splnený denný cieľ, pred ukončením tempo spomaľ a prejdi do rozklusania, čím svoje telo ukľudníš. Na záver sa opäť ponaťahuj. 

- - Inzercia - -