Dnes je nedeľa, 16.január 2022, meniny má: Kristína
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

Viber odhalil, kto najčastejšie používa rozšírenú realitu

január 12, 2022 - 19:00
Viber pri pohľade na používanie svojich šošoviek AR zistil, že ženy častejšie ako muži používajú filter na tvár; popularita trendu červených vlasov sa preniesla aj do popularity AR šošoviek.
Foto: 

Spoločnosť Rakuten Viber, globálny líder v oblasti súkromných a bezpečných správ a hlasovej komunikácie, zverejnila výsledky analýzy používania funkcie Viber Lens od jej uvedenia na trh v spolupráci so spoločnosťou Snap v júni 2021 a jej niekoľkomesačného rozšírenia na hlavných trhoch. Od prvej vlny uvedenia na trh použilo objektívy pre médiá, ako sú obrázky, videá alebo GIFy, viac ako 7,3 milióna používateľov, pričom v aplikácii bolo vytvorených viac ako 50 miliónov snímok. 

Podľa údajov si v roku 2021 rozšírenú realitu pomocou AR Lens častejšie užili ženy, ktoré tvoria 46 % mesačne aktívnych používateľov (MAU) Viberu a predstavujú 56 % používateľov objektívov. Ženy tiež častejšie ako muži použili a odoslali médiá: 59 % žien používajúcich Lenses používa médiá a 30 % z nich ich posiela, zatiaľ čo 55 % mužov používajúcich Lenses používa médiá a 27 % z nich ich posiela. 

Ktoré objektívy patria medzi najpoužívanejšie? Podľa údajov bola najobľúbenejšou šošovkou "Cartoon Face," ktorá cez fotku používa veľké, rozžiarené oči a dlhý jazyk. Módne časopisy propagovali červené vlasy ako farebný trend pre rok 2021 a tento trend sa preniesol aj do filtrov rozšírenej reality, keďže "Red Head" - objektív, ktorý používateľovi urobí dlhé červené vlasy - bol druhým najobľúbenejším objektívom na Viberi. Na treťom mieste sa umiestnila šošovka "Halloween Elements", ktorá používateľovi na tvár nasadí strašidelnú masku. Veľkej popularite sa tešila aj šošovka "Tiger Lens" vytvorená v rámci partnerstva so Svetovým fondom na ochranu prírody (WWF), pričom v niektorých regiónoch objektívy s ohrozenými zvieratami viedli až k príspevku pre WWF. 

Prieskum ukázal, že nielen najmladšia veková skupina rada používa AR objektívy vo svojich chatoch. Veková skupina 30 - 40 rokov tvorila najväčší segment používateľov Lens (23 %), tesne nasledovali používatelia vo vekovej skupine 40 - 60 rokov (18 %). Používatelia mladší ako 17 rokov predstavovali 13 % používateľov aplikácie Lens. Na začiatku školského roka bol na Slovensku spustený herný objektív, ktorý sa ukázal ako najobľúbenejší z celého portfólia Viber u Slovákov. Takmer 200-tisíc používateľov použilo profesijný objektív a snažilo sa zistiť, aké bude ich budúce povolanie. V aplikácii Viber sa objavil aj špeciálny výber sviatočných sezónnych objektívov od milých jeleňov a zábavných saní až po pekné mrazené kráľovné, aby boli vaše sviatky živšie a zábavnejšie ako kedykoľvek predtým. Nájdete ich otvorením fotoaparátu v ľubovoľnom chate a ťuknutím na ikonu ducha.

"Počas náročného roka, keď mnohí ľudia kvôli pandémii naďalej obmedzovali osobný kontakt na minimum, Viber zakročil a zasiahol do ich digitálnej komunikácie kvôli tomu, aby ju oživil," hovorí Anna Znamenskaya, Chief Growth Officer spoločnosti Rakuten Viber. "Ľudia hľadajú zábavné spôsoby, ako zostať v kontakte, či už posielaním pozdravov priateľom, pričom používajú objektív, vďaka ktorému vyzerajú ako tiger, alebo podporujú značky vizuálnym vyjadrením, ktoré majú radi."

O Rakuten Viber

Rakuten Viber spája ľudí. Bez ohľadu na to, kým sú alebo odkiaľ sú. Globálna používateľská základňa má prístup k celému radu funkcií, ako sú individuálne chaty, videohovory, skupinové správy a aktualizácie a diskusie s ich obľúbenými značkami a celebritami. Aplikácia Viber na zasielanie správ je vytvorená s dôrazom na súkromie. Vďaka predvolenému end-to-end šifrovaniu, miznúcim správam, skrytým číslam chatu a možnosti upravovať a odstraňovať správy pre všetkých, si používatelia môžu byť istí, že ich komunikácia zostane taká súkromná, ako chcú. Nič z toho, čo používatelia zdieľajú, nemôže spoločnosť Viber ani tretie strany neskôr použiť na cielenie reklamy. Rakuten Viber je súčasťou spoločnosti Rakuten Inc, svetového lídra v oblasti elektronického obchodu a finančných služieb. Je oficiálnym komunikačným kanálom futbalového klubu FC Barcelona a oficiálnym partnerom aplikácie na okamžité zasielanie správ a telefonovanie futbalového klubu Golden State Warriors.

- - Inzercia - -