Práca v zahraničí láka čoraz viac ľudí žijúcich na Slovensku. Ako vyplýva z dát portálu Profesia.sk, Slováci najčastejšie reagujú na ponuky ísť pracovať do Nemecka. Najatraktívnejšou pozíciou je copywriter, zatiaľ čo najväčší záujem majú uchádzači o pozície v oblasti prekladateľstva a tlmočníctva.
V tomto roku bolo na portáli Profesia.sk zatiaľ uverejnených 6 397 ponúk práce do zahraničia. Kým vlani bol priemerný počet reakcií na jednu ponuku 18, tento rok reaguje na jeden takýto inzerát v priemere 24 ľudí. Viac ich bolo iba v roku 2020, vtedy však bolo pre pandémiu výrazne menej ponúk.
Ľudia zo Slovenska najčastejšie reagujú na ponuky práce do Nemecka. V prvom polroku bolo na portáli Profesia.sk zverejnených viac ako 1 800 ponúk ísť pracovať do tejto krajiny, spolu na ne prišlo viac ako 30-tisíc reakcií. Druhou najlákavejšou krajinou je Česko a treťou najatraktívnejšou krajinou je Holandsko. Najväčší záujem majú uchádzači o pozície v oblasti prekladateľstva a tlmočníctva. „Najmä tlmočníctvo často zahŕňa cestovanie, čo je pre uchádzačov lákavý benefit,” uviedla spoločnosť Profesia.
Medzi najžiadanejšie odvetvia patrí aj marketing, administratíva, zákaznícka podpora či obchod. Na inzeráty z oblasti marketingu reaguje v priemere 103 ľudí. Najatraktívnejšie sú pozície copywriterov, telemarketingových pracovníkov, lektorov či marketingových špecialistov.
Nízky dopyt aj napriek veľkému počtu inzerátov je v oblasti strojárenstva. „Takmer rovnaká situácia je aj v sektore elektrotechniky a energetiky. Veľmi málo uchádzači a uchádzačky reagujú na ponuky pre farmaceutov či špecifické pozície programátorov,” uzavrela Profesia.