Nájsť dokonalý parfum pre seba trvá niekomu aj celý život. Výber správnej vône je záležitosť špecifikácie konkrétnej osobnosti. Aká je tá vaša?
Podľa klasifikácie, ktorá vyplýva z niekoľkoročnej štúdie pozorovania rôznorodej klientely vo vzťahu k parfumom, je možné identifikovať štyri hlavné kategórie mužov a žien: slnečná, svieža, zemitá, ohnivá. Správanie zákazníkov umožňuje definovať existujúce zhody medzi parfumom a všetkými zložkami osobnosti – povaha, hlas, sympatie k vôňam, farbám, štýl obliekania, zamestnanie i prostredie, v ktorom žijeme. Žiadny človek pritom nie je obmedzený len na jednu kategóriu. Ľudia majú mnohotvárnu osobnosť. Skupiny opísané nižšie sa používajú na definovanie všeobecných čŕt.
Slnečná – energická a vždy dobre naladená osobnosť
Osoba v tejto kategórii nesie v sebe večné dieťa. Má vysoký a jemný hlas. Je veselá povaha –optimistka plná nápadov. Miluje smiech a niekedy má ťažkosti s nasmerovaním svojej nekonečnej energie. Vo všetkom sa angažuje, dá sa na akýkoľvek šport. Jej hlavnou črtou je spontánnosť. Vie, ako očariť a presadiť svoje nápady. V kolektíve je obľúbená a púta na seba všetku pozornosť. Extrovertná povaha má rada vône blízke prírode. Zaujmú ju napríklad tóny čerstvých kvetov – konvalinka, orgován, frézie či pivonky, závan pokosenej trávy, vodnatého ovocia a citrusových plodov, ale i morské vône. Uprednostňuje svetlé svieže farby, ako sú koralová, marhuľová, ružová. „Slnečné osobnosti“ najradšej nosia na sebe ľahké vzdušné textílie a prírodné tkaniny, ako sú bavlna a ľan. Väčšinou ich stretnete v zamestnaniach, ktoré sú založené na kolektíve. Pôsobí ako stmeľovač vzťahov. Vyberá si profesie, v ktorých môže uplatniť kreativitu a organizačné schopnosti.
Svieža – zorganizovaná a usporiadaná osobnosť
Vyznačuje sa rezervovanou povahou a materinským charakterom. Je jemná, citlivá, skromná a zasnená. Za touto zdanlivou jemnosťou sa však skrýva veľká sila, obeta a skutočné odhodlanie. Má tendenciu hľadať čo najsladšie, priam cukríkové a kvetinové vône. Pre blízkych je bútľavou vŕbou a má tendenciu preberať na seba aj úlohy a problémy iných – večná spasiteľka, ktorú si zavoláte aj v hodine dvanástej a ona urobí všetko preto, aby vás podržala a prevzala nad situáciou zodpovednosť. V dave je skôr nenápadná. Obľubuje najmä pastelové tóny, odtiene modrej alebo bledoružovej, béžovej a mentolovej. Na jej stole je vždy poriadok, všetko má zosumarizované v tabuľkách a vyzná sa v každom priečinku na pracovnej ploche. Zväčša si preto vyberá profesie ako účtovníctvo či učiteľstvo a má sklony venovať sa rôznym charitatívnym organizáciám a združeniam podporujúcim ľudí v núdzi či týrané ženy. Tejto osobe chýbajú už len krídla na chrbte, no neraz potláča na úkor druhých seba, svoj odpočinok a vlastné zdravie.
Zemitá – pokojná a autentická osobnosť
Stále zamyslená. Je rozvážna, všetko si dvakrát premyslí a pôsobí na svoje okolie autenticky a úprimne. Záleží jej na vzťahoch, na planéte, ekológii, na budúcnosti ďalších generácií. Rada cestuje. Nezaujíma ju aktuálny trend a fast fashion, má vlastný štýl, aj keď pre niekoho sú jej outfity príliš svojské a alternatívne. V biznise sa však mení na obchodného lídra. Priťahuje ju politika a hľadá vôňu vodcu. Ocení rafinované vône – drevité, kožovité a korenisté. Kvetinové alebo sladké vône jej nič nehovoria. Oblieka sa do fádnych odtieňov. Väčšinou siahne po zelenej, tmavo-oranžovej, hnedej a béžovej farbe. Priťahuje ju všetko, čo je autentické a jedinečné. Má tendenciu vyhľadávať všetko, čo je vzácne a elitárske.
Ohnivá – temperamentná osobnosť
Posledná kategória má tendenciu meniť preferencie vôní podľa nálady. Pozná všetky vychytené miesta a najnovšie trendy v obliekaní. Má tendenciu všetkého sa dotýkať. Silná osobnosť má rada orientálne drevité tóny, koriander, škoricu a vanilku. V skupine ľudí ju neprehliadnete. Nosí výrazné farby, ako sú čierna s bielou, červená a modrá. Rada sa oblieka do vyzývavých strihov a zmyselných materiálov, dopraje si kvalitu a luxus. Imponuje jej hodváb, zamat a kožušiny. Ocení vône s výraznými a zmyselnými tónmi. Chce po sebe zanechať stopu.