Seriál Klamstvo, ktorý uviedla na obrazovku televízia Markíza otvára zakázané komnaty. Kto a prečo klame, to už necháva na rozhodnutí diváka. Ako vnímajú lož hlavné postavy Tomáš Maštalír a Monika Horváthová?
V seriáli Klamstvo predstavujete doktora, ktorého po prvom rande obviní žena zo znásilnenia. Nie je to zrovna ľahká téma..
Tomáš Maštalír: Tomuto typu postavu som nesmierne vďačný, pretože najvďačnejšia pre mňa je, že nie všetko je tak, ako na začiatku vyzerá a potom nakoniec to vlastne možno aj tak je, ako to vyzeralo.
Seriál bude skvelý aj vďaka Monike Horvátovej, ktorá hrá po vašom boku stredoškolskú pani učiteľku. Monika, je náročné sa vžiť do takejto úlohy?
Monika Horváthová: Pre mňa to bolo od začiatku jasné. Vedela som, kde ten príbeh začína, kde končí. Tá postava bola aj oblúkovo, aj charakterovo výborne vypracovaná. Takže mňa to neprekvapilo. Ale myslím si, že práve vďaka nej bude pre diváka vzrušujúce to, že sa díva hneď na začiatku na dvoch hlavných hrdinov a vlastne nevie, ktorému ma fandiť.
Takže je to seriál, ktorý sa zameriava na takého antihrdinu.
Tomáš Maštalír: Mohlo by sa zdať, že klamstvo sa možno týka iba týchto dvoch postav, ale toho klamstva je tam celkom dosť. V podstate ako v normálnych našich životoch. Ľudí, ktorí nehovoria pravdu, alebo možno zatajujú skutočnosť je dosť. Používame aj rôzne druhy toho klamstva.
Na divákovi je rozhodnutie, že ako si to klamstvo každého ospravedlní. Lebo niekedy človek klame a nechce ublížiť, práve naopak. A keď to vypláva povrch, tak to môže narobiť ešte väčšiu škodu.
Tomáš Maštalír
Nejdem sa vás pýtať, či ste niekedy v živote klamali a podobne.
Tomáš Maštalír: Odpovedzte si sama. Také nevinné klamstvo určite každý z nás použil. Kto neklamal, alebo kto nezaklamal nikdy. Ja si myslím, že klamstvo je súčasť života. Asi tá hranica nebezpečenstva klamstva je vtedy, keď to klamstvo negatívnym spôsobom ovplyvňuje životy iných alebo ubližuje. Ale také tie bežné, na naše ospravedlnenie, používame nevinné alebo milosrdné klamstvá, tie nepovažujem za nebezpečné.