Značka Swoosh dobyla svet. A túto vládu nemôže nič ohroziť. Nike je značka, ktorá nám dala nielen ikonické modely tenisiek, ako sú Nike Dunk, Air Force 1 alebo rad Air Max, ale pomohla spopularizovať aj niektoré športy, ako napríklad beh, úplne zmenila pravidlá spolupráce so slávnymi športovcami a – samozrejme – svet pouličnej módy.
Dnes sa značka už dávno nespája len so športom alebo pouličným štýlom: tenisky Nike, ako aj mikiny, bežecké nohavice a tričká s logom Swoosh sa stali súčasťou hlavného prúdu, o čom svedčí výber celebrít, nové štýly hviezd streetwearu a trendy na sociálnych médiách. Ako sa to stalo?
Nike: cesta na vrchol
Všetko sa to začalo v 60. rokoch minulého storočia v Oregone, kam sa Phil Knight, čerstvý absolvent univerzity a vášnivý fanúšik joggingu, vrátil domov po skončení vysokej školy. V tom čase sa jeho záľuba považovala za okrajovú a dokonca výstrednú. Knight sa tým nenechal odradiť a prišiel s podnikateľským nápadom priniesť japonskú športovú obuv do USA. Spolu so svojím trénerom Billom Bowermanom založil spoločnosť Blue Ribbon Sports. Bowerman mal vášeň pre inovácie – robil úpravy existujúcich modelov, takže bolo len otázkou času, kedy bude spoločnosť vyrábať vlastnú obuv. Začiatkom 70. rokov 20. storočia sa spoločnosť premenovala na Nike. Až do 80. rokov bol jej doménou jogging, ale spolupráca s Michaelom Jordanom všetko zmenila: značka ovládla basketbalové ihriská a vďaka šikovnému marketingu sa tenisky Nike stali predmetom túžby nielen basketbalistov, ale aj fanúšikov streetwearu na celom svete.
https://www.jdsports.sk/znacky/nike
Topánky Nike: evergreen story
Všetko sa to začalo v 60. rokoch minulého storočia v Oregone, kam sa Phil Knight, čerstvý absolvent univerzity a vášnivý fanúšik joggingu, vrátil domov po skončení vysokej školy. V tom čase sa jeho záľuba považovala za okrajovú a dokonca výstrednú. Knight sa tým nenechal odradiť a prišiel s podnikateľským nápadom priniesť japonskú športovú obuv do USA. Spolu so svojím trénerom Billom Bowermanom založil spoločnosť Blue Ribbon Sports. Bowerman mal vášeň pre inovácie – robil úpravy existujúcich modelov, takže bolo len otázkou času, kedy bude spoločnosť vyrábať vlastnú obuv. Začiatkom 70. rokov 20. storočia sa spoločnosť premenovala na Nike. Až do 80. rokov bol jej doménou jogging, ale spolupráca s Michaelom Jordanom všetko zmenila: značka ovládla basketbalové ihriská a vďaka šikovnému marketingu sa tenisky Nike stali predmetom túžby nielen basketbalistov, ale aj fanúšikov streetwearu na celom svete.
Comfort: level up!
Tenisky Nike nie sú len o odvážnom, dokonale rozpoznateľnom a celosvetovo zbožňovanom dizajne, ale aj o inovatívnych, špecializovaných technológiách, ktoré reagujú predovšetkým na potreby športovcov a tiež na potreby ulice. Medzi ne patrí napríklad slávny systém Nike Air, ktorý nájdete v modeli Air Force 1. Ide o vankúš pod pätou, ktorý je naplnený stlačeným plynom a ukrytý vo vyvýšenej podrážke, ktorý výborne tlmí nárazy. Odvážne rozhodnutie dizajnéra Tinkera Hatfielda z „kuchyne inovácií“ spoločnosti Nike viedlo k tomu, že rad Air Max odhalil systém tlmenia. Časom sa plynový vankúš začal zväčšovať a dosiahol pôsobivé rozmery v modeloch, ako sú Nike Vapormax alebo Nike Air Max 270. A, samozrejme, stále slúži pohodliu svojich fanúšikov. Chcete zistiť, aké je to chodiť po nadýchaných oblakoch? Pozrite si ikonické modely s podpisom Swoosh v predajniach a online obchode JD!